به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، کامبیز درم‌بخش، کاریکاتوریست و دارنده نشان شوالیه هنر آثار ضمن حمایت آر برگزاری دومین سالانه "بهارستان"، آثار این رویداد هنری  را قابل توجه دانست و گفت: برخی از آثار دومین سالانه "بهارستان" به حدی خوب بود که من دوست دارم به صورت همیشگی در معرض دید عمومی باشد زیرا کیفیت هنری بسیار بالایی داشتند و نسبت به سال قبل سطح کیفی بالاتری دارند. بخصوص بخش "درختستان" که من آن را بسیار دوست داشتم زیرا برخی از آثار این بخش بسیار هنرمندانه و زیبا ارائه شده بودند.

این هنرمند تصریح کرد: قطعاً نیاز است که با وجود گستردگی تهران، آثار بیشتری در سطح شهر داشته باشیم و مدت زمان بیشتری نیز آثار را در سطح شهر مشاهده کنیم.

درم بخش "بهارستان" را رویکرد مناسبی برای کارآفرینی جوانان هنرمند خواند و گفت: "بهارستان" فضایی مناسب برای درآمدزایی هنرمندان جوان است؛ ضمن اینکه شرایط مناسبی نیز برای نمایش آثار آنان ایجاد می‌کند و از این لحاظ بسیار مهم است، زیرا جدای از زیبایی شهری باعث رشد هنرمندان جوان و تشویق آنان می‌شود.

شوالیه هنر ایران ادامه داد: لازم است که در سال‌های آتی به حضور هنرمندان پیشکسوت نیز توجه داشته باشیم و انتخاب‌های دقیق‌تری نیز برای گزینش آثار داشته باشیم.

نسیم ادبی: "بهارستان" نشان داد استعدادهای درخشانی در عرصه هنر داریم

نسیم ادبی بازیگر ارزنده تئاتر، سینما و تلویزیون ضمن حمایت از برگزاری دومین سالانه هنرهای شهری "بهارستان" درباره تاثیرات استفاده ازهنرهای مختلف در زیباسازی فضای شهری عنوان کرد: این نوع اتفاقات فرهنگی و هنری مانند سالانه "بهارستان" ضمن وجوهات مختلف زیباشناسانه‌ای که دارند یک امکان بسیار و مؤثر در جهت ارتباط بهتر و نزدیک مردم با انواع هنرهای تجسمی است. متاسفانه همیشه به دلیل شرایط‌ مهجور بودن هنرهای تجسمی، رشته‌های مختلف این عرصه از چشم‌ها دور بوده‌اند وعده‌ای خواص این هنرها را در گالری و موزه‌ها می‌دیدند.

وی افزود: اما شاهد هستیم که در چند سال اخیر فضای شهر تهران با آثار تجسمی رنگ و بوی دیگری گرفته است و سبب شده تا مردم هم با آثار هنری بیشتر آشنا شوند.

بازیگر سریال "شهرزاد" با اشاره به انتخاب بهترین هنرمندان برای اجرای دومین سالانه "بهارستان" گفت: بعد از اعلام فراخوان سالانه "بهارستان" تا آنجائی که اطلاع دارم جمعی از بهترین‌های هنرمندان متقاضی حضور در چنین رویداد هنری شدند و تعدادی برای حضور در دومین "بهارستان" انتخاب شده‌اند؛ با توجه به دیدن آثاری که این روزها در شهر جانمایی شده، می‌توان این استنباط را داشت که ما در حوزه‌های مختلف مثل نقاشی و آثار حجمی دارای استعدادهای درخشانی هستیم که باید از آن‌ها حمایت بیشتری انجام بدهیم تا به شکوفایی برسند.

لازم به یادآوری است، دومین رویداد هنری "بهارستان" به همت سازمان زیباسازی شهر تهران، همزمان با نوروز سال ۱۳۹۶ در بخش‌های نقاشی دیواری، مجسمه، هنرهای محیطی و تخم‌مرغ‌های نوروزی در سطح شهر تهران برگزار شد و تا اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.