به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، علی اکبر صادقی، هنرمند پیشکسوت عرصه نقاشی کارهای انجام شده در طرح "بهارستان" را فوق العاده خواند و گفت: کارهایی که در دل رویداد "بهارستان" انجام شده فوق‌العاده است چرا که شادی و نشاط عیدانه را در دل خود دارد.

وی ادامه داد: به نظر من تهران شهر بسیار زیبایی نسبت به سایر شهرهای دنیاست و من آن را بسیار دوست دارم لذا اتفاقات هنری بیشتر در این عرصه مایه خرسندی است.

این هنرمند پیشکسوت تصریح کرد: قطعاً در اجرای آثار هنری باید به تاثیرگذاری بصری آن توجه کرد، زیرا متاسفانه برخی از آثار نقاشی‌های دیواری در تهران اساساً تأثیر مثبتی ندارند و تنها باعث از بین رفتن زیبایی بصری شهر شده‌اند اما به طور کلی من فکر می‌کنم دخالت هنرمندان در عرصه هنر و حضور در رویدادهایی چون "بهارستان" برای کنترل این مشکلات بسیار مؤثر است.

صادقی با اشاره به اقدامات گسترده هنری در تهران گفت: اقدامات هنری که اخیراً سازمان زیباسازی متولی آن شده است، بسیار عالی است و من به شخصه هنوز فکر می‌کنم که کاری چون " نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر" در تمام دنیا بی‌نظیر است.

وی اجرای آثار هنری در سطح شهر را باعث افزایش میزان درک مردم از هنر خواند و بیان کرد: اینکه سعی می‌کنیم آثار هنری را به معرض دید عموم مردم قرار دهیم بسیار عالی است، زیرا سبب می‌شود که مردم کارهای خوب ببینند و درک بهتری نسبت به جهان هستی و هنر پیدا کنند اما قطعاً باید در نحوه انتخاب و چیدمان آثار دقت کنیم.

این هنرمند نقاش حضور جوانان در دومین سالانه "بهارستان" را باعث خرسندی دانست و گفت: اینکه در رویدادی چون "بهارستان" حضور جوانان هنرمند در رشته‌های مختلف نظیر نقاشی، گرافیک، مجسمه و ... را داشتیم باعث خرسندی است زیرا سبب می‌شود که اتفاق خوبی در سطح شهر رخ دهد و من معتقدم که حمایت از این جوانان اقدام شایسته‌ای است.

صادقی افزود: به طور کلی من فکر می‌کنم حضور هنرمندان در عرصه‌های شهری بسیار عالی است و نتایج مثبتی به دنبال دارد و من به شخصه از آن بسیار لذت می‌برم.

ثریا قاسمی: "بهارستان" از هنرمندان جوان حمایت خوبی کرد

ثریا قاسمی بازیگر باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون با اشاره به حمایت خود از دومین سالانه "بهارستان" درباره تاثیرات زیبا کردن چهره شهر با استفاده از آثار هنرمندان گفت: سالانه "بهارستان" طرحی است که روی روح و روان مردم اثرگذار است و موقعی که به خیابان می‌آیند و این زیبایی‌ها را در معابر، پل‌ها و سایر مراکز فرهنگی می‌بینند حال و احوالشان خوب می‌شود و با انگیزه و روحیه بهتر روزشان را می‌گذرانند.

این هنرمند پیشکسوت ضمن تاکید بر حمایت از هنرمندان جوان افزود: در قالب اجرا شدن سالانه "بهارستان" حمایت‌های خوبی از جوانان هنرمند انجام شده و این هنرمندان هم بهترین و با کیفیت‌ترین آثارشان را عرضه کرده‌اند. حضور در چنین رویدادهای هنری به طور حتم در ارتقای کار هنرمندان تاثیرگذار خواهد بود.

لازم به یادآوری است، دومین رویداد هنری "بهارستان" به همت سازمان زیباسازی شهر تهران، همزمان با نوروز سال ۱۳۹۶ در بخش‌های نقاشی دیواری، مجسمه، هنرهای محیطی و تخم‌مرغ‌های نوروزی در سطح شهر تهران برگزار شد و تا اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.