به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، صادق تبریزی، هنرمند نقاش و خوشنویس ضمن حمایت از برگزاری دومین سالانه "بهارستان" کلیت اجرایی این رویداد هنری را موفقیت‌آمیز خواند و گفت: به نظر من کلیت اجرایی "بهارستان" موفقیت آمیز است و طرح بسیار خوبی است زیرا که چهره شهر را دچار تغییر کرده و روح لطیفی به تهران ارائه کرده است لذا من به سهم خودم از دست اندرکاران این امر سپاسگذارم.

وی افزود: به نظر من لازم است که برای اقدامات هنری مختلف نظر کارشناسان این امر و هنرمندان مطرح شود و مشاوره با هنرمندان تنها محدود به رویدادهایی چون "بهارستان" نشود زیرا ما در سطح تهران آثار زیادی داریم که اساسا مناسب فضای شهری تهران نیست و باعث آلودگی بصری شده است.

این هنرمند نقاش و خوشنویس تصریح کرد: به نظر من اثر هنری به همان اندازه که سازنده است، می‌تواند مخرب نیز باشد لذا باید در انتخاب آثار دقت بیشتری داشت تا اثرات منفی از این بخش‌ها شامل جامعه نشود و روح مخاطب آزرده نشود.

تبریزی حضور هنرمندان و هیات انتخاب در روال هر روزه سازمان زیباسازی را یک الزام خواند و بیان کرد: اینکه در رویدادهایی مانند "بهارستان" ما شاهد حضور هنرمندان باسابقه هستیم بسیار خوب است و سبب می‌شود که آثار بهتری به سطح شهر وارد شوند و ما شاهد اثرات منفی نباشیم اما باید این روند در تمام روزهای سال درون سازمان زیباسازی وجود داشته باشد تا ما عملا هیچ اثری را با تاثیرگذاری منفی در سطح شهر مشاهده نکنیم، زیرا یک اثر هنری می‌تواند در ناخودآگاه مخاطب نفوذ کند و تاثیر جدی داشته باشد.

وی سطح آثار دومین سالانه "بهارستان" را نسبت به سال قبل بهتر خواند و افزود: به نظر من سطح آثار "بهارستان" خوب بود و من در این میان آثاری دیدم که واقعا قابل توجه بودند البته برخی از آثار نیز سطح متوسطی داشتند که من معتقدم در صورت تداوم این رویداد بهتر می‌شوند.

"بهارستان" فعالیت‌ی فرهنگی و درخور تقدیر است

کاظم احمدزاده مجری باسابقه تلویزیون معتقد است؛ تنوع آثاری هنری سالانه "بهارستان" می‌تواند خلاقیت را در شهروندان بیدار کند.

 کاظم احمد زاده مجری و تهیه‌کننده با سابقه تلویزیون ضمن حمایت از دومین سالانه هنرهای شهری "بهارستان" درباره تاثیرات این رویداد هنری عنوان کرد: این  نوع فعالیت‌های هنری و فرهنگی بسیار ارزشمند و درخور تقدیر هستند زیرا موقعی که شهروندان در خیابان آثار هنری زیبا را می‌بینید و دمی در کنار آنها درنگ می‌کنید و درباره کیفیت و نوع نگاه سازنده‌اش فکر می‌کنید؛ این امر باعث می‌شود با روحیه به سایر کارهای بعدی‌شان برسند و حال وهوای‌ بهتر و خوب‌تری داشته باشند.

احمدزاده افزود: سرشت آدمی با زیبایی عجین است و موقعی که در دل شلوغی و ازدحام شهر در هوای زیبایی بهاری؛ سبزی، هنر و خلاقیت را در قالب‌های مختلف هنری که خوشبختانه در "بهارستان" تنوع خوبی هم دارند مشاهده می‌کند برایش لذت بخش می‌شود. دیدن رنگ، نور و سوژه‌های زیبایی  به نظر من حتی می‌تواند برای شهروندان الهام بخش باشد و خلاقیت را در آنها بیدار کند. از سوی دیگر برخورد مستیقم هنرمند و مخاطبان نیز می‌تواند به هنرمندان در خلق آثار هنری جدید کمک کند.

لازم به یادآوری است، دومین رویداد هنری "بهارستان" به همت سازمان زیباسازی شهر تهران، همزمان با نوروز سال ۱۳۹۶ در بخش‌های نقاشی دیواری، مجسمه، هنرهای محیطی و تخم‌مرغ‌های نوروزی در سطح شهر تهران برگزار شد و تا اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.