.به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، با اجرای رویداد هنری "بهارستان" (سالانه هنرهای شهری بهار تهران) از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران، جشنواره رسانه "بهارستان" با هدف ایجاد انگیزه و ترغیب رسانه‌ها به توجه بیشتر به موضوع هنرهای شهری برگزار می‌شود. در این جشنواره که از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار می‌شود در اختتامیه سالانه "بهارستان"، خبرنگار برتر در چند حوزه معرفی خواهند شد.

جشنواره رسانه "بهارستان" در بخش‌های؛ مصاحبه و گفتگو، گزارش  تحلیلی- توصیفی، گزارش خبری و یادداشت با هدف ارج نهادن به فعالیت‌های خبرنگاران در دو حوزه فرهنگی و شهری برگزار می‌شود.

بر همین اساس در بخش‌‌های چهارگانه این جشنواره به نفرات اول هر بخش، سه قطعه نیم سکه بهار آزادی و لوح تقدیر جشنواره، نفرات دوم، دو قطعه نیم سکه بهار آزادی و لوح تقدیر جشنواره و به نفرات سوم، یک قطعه نیم سکه بهار آزادی و لوح تقدیر جشنواره اهدا خواهد شد.

علاقمندان به حضور در این جشنواره می‌توانند تا پایان فروردین ماه آثار خود را در بخش‌های مختلف مصاحبه و گفتگو، گزارش تحلیلی-توصیفی، گزارش خبری و یادداشت، بصورت فایل word بر روی سایت سازمان زیباسازی به نشانی "www.zibasazi.ir" ، بخش مختص فراخوان جشنواره عکاسی و رسانه "بهارستان" آپلود کنند.

اسماعیل خلج: "بهارستان" موثرترین رویداد هنری کشور است

اسماعیل خلج پیشکسوت عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون معتقد است؛ سالانه "بهارستان" به خاطر تاثیرات مختلفی که دارد، موثرترین رویداد هنری کشور است.

اسماعیل خلج نویسنده، کارگردان و بازیگر باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون ضمن حمایت از برپزاری دومین سالانه هنرهای شهری "بهارستان"، این رویداد هنری را از جهات مختلف مثبت ارزیابی کرد و گفت: به نظرم سالانه "بهارستان" طرح موثر و کارایی است و جدای از زیباتر کردن چهره شهرمان درفصل زیبای بهار، یک بازارکار مناسب و خوب برای هنرمندان جوان فراهم کرده تا بتوانند از طریق شغل‌شان امرار معاش کنند.

وی افزود: زیباسازی شهر، تغییر نگاه مردم به هنر، ایجاد اشتغال برای هنرمندان، بهره‌گیری از دانشجویان هنر برای کسب تجربه و به طور کلی ایجاد نشاط و شور در جامعه سالانه "بهارستان" را به موثرترین رویداد هنری کشور بدل کرده است.

این هنرمند پیشکسوت ضمن اشاره به تغییر ذائقه فرهنگی مردم با وجود چنین  رویدادهایی خاطر نشان کرد: تاثیر اجرای سالانه "بهارستان" که سال قبل محدودتر برگزارشد، امسال بسیار موثرتر دیده می‌شود و معتقدم سال به سال با زیاد شدن نقاط قوت این رویداد شاهد اثرگذاری هر چه بیشتر آن می‌توانیم باشیم.

 

بهروز بقایی: حسن بزرگ سالانه هنری "بهارستان" سفارشی نبودن آثار آن است

بهروز بقایی کارگردان و بازیگر پیشکسوت، بزرگ‌ترین حسن سالانه هنرهای شهری "بهارستان" را سفارشی نبودن آثار آن می‌داند.

بهروز بقایی بازیگر و کارگردان پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون ضمن تقدیر از برگزاری دومین دوره سالانه "بهارستان" درباره اهمیت زیباسازی چهره شهر توسط آثار هنری گفت: با پیروزی انقلاب نگاه جدی به هنر و هنرمند صورت گرفت و هنر عاملی در جهت تعالی و پیشرفت انسان‌ها دیده شد. هنر باید از درون مردم جوشیده شود و حالت و فرم فرمایشی نداشته باشد و حسن بزرگ سالانه "بهارستان" که از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار می‌شود، این است که با اعلام فراخوان هنرمندان زیادی از حضور در این رویداد هنری استقبال کردند و منتخبان آن تلاش کردند آثاری با کیفیت و هدفمند را در خیابان‌های شهر خلق کنند.

این بازیگر با اشاره به گسترش درست سالانه "بهارستان" در شهر تهران افزود: الان در فصل بهار و این هوای خوب شهروندان موقعی که به خیابان‌هایی که این رویداد هنری در آنجا ایجاد شده، می‌روند، انگار وارد یک نمایشگاه هنری بزرگ و وسیع با انبوهی از آثار هنرمندانه و خلاق شده‌اند. من به نوبه خود از دیدن این همه استعداد و جذابیت هر روز صبح لذت می‌برم و با انگیزه و نشاط کارم را شروع می‌کنم.

لازم به یادآوری است، دومین رویداد هنری "بهارستان" به همت سازمان زیباسازی شهر تهران، همزمان با نوروز سال۱۳۹۶ در بخش‌های نقاشی دیواری، مجسمه، هنرهای محیطی و تخم‌مرغ‌های نوروزی در سطح شهر تهران برگزار ‌شد و تا اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.