سرویس مد و لباس هنرآنلاین: علی روحی، مدیر آموزشگاه طراحی پارچه و لباس مرکز آموزش های تخصصی دانشگاه علم و فرهنگ (گروه روحی) درباره جایگاه جشنواره مد و لباس فجر در میان فعالان این حوزه و تعامل مراکز علمی و آموزشی با این رویداد به خبرنگار هنرآنلاین گفت: من از سال 93 در جشنواره مد و لباس فجر شرکت کرده‌ام و معتقدم این رویداد فرصت بسیار مناسبی برای هنرمندان است تا خود را به به دیگر همکاران معرفی کنند.

روحی در ادامه از زحمات حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و دیگر همکارانشان به منظور برپایی جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر به عنوان یک رویداد تأثیرگذار در صنعت مد کشور تقدیر و تصریح کرد: لازم است سایر موسسات فرهنگی و هنری و مراکز علمی و آموزشگاهی به بهترین شکل ممکن بنیاد را در مسیر تحقق اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای ارتقای سطح کمی و کیفی تولیدات اسلامی و ایرانی همراهی کنند.

مدیر آموزشگاه طراحی پارچه و لباس مرکز آموزش های تخصصی دانشگاه علم و فرهنگ ادامه داد: هر دوره از جشنواره‌های فجر، فرصت مناسبی برای معرفی و شکوفایی استعدادهای جوان است و در همین راستا ما نیز یکی از رسالت‌های خود را معرفی طراحان خلاق از بخش علمی دانشگاهی به بخش صنعت و تولید است.

او افزود: در سال گذشته، بالغ بر 90 درصد از پذیرفته شدگان کنکور کارشناسی ارشد رشته‌های مرتبط با حوزه مد و لباس از آموزشگاه طراحی پارچه و لباس مرکز آموزش های تخصصی دانشگاه علم و فرهنگ بوده است و امید است در سال جدید بتوانیم به دستاوردهای بیشتری در این زمینه نائل شویم.

روحی در خاتمه گفت: امیدوارم در سال جدید بیش از گذشته فضای مناسب برای پیوند میان طراحان و صنعتگران عرصه پوشاک فراهم شود و نیروهای جوان و خلاق به بهترین شکل ممکن از فضای آموزش به بازار کار و حوزه تولید معرفی شوند.