سرویس مد و لباس هنرآنلاین: حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی اعتمادی، مدیر موسسه هنری اطلس پوشان ممتاز صدف درباره شرایط حاکم بر طراحی و تولید محصولات عفاف و حجاب در کشور به خبرنگار هنرآنلاین گفت: اگر بخواهیم در حوزه‌های مختلف، فعالیت فرهنگی داشته باشیم لازم است پیوست‌های فرهنگی را به خوبی تقویت کنیم.

او تصریح کرد: در همین راستا لازم است برای بهبود کیفیت آثار عرصه مد و لباس، کارشناسان تولید و متخصصان امور فرهنگی با طراحان حوزه عفاف و حجاب تعامل داشته باشند.

او دیگر بار بر لزوم همراهی کارشناسان تولید در مسیر طراحی آثار این عرصه تأکید و تصریح کرد: گاهی دیده می‌شود یک طراح مدت‌ها بر روی یک طرح کار می‌کند اما کارشناسان تولیدی تشخیص می‌دهند که اثر مقرون بصرف نیست و گاه زحمات چندین ماهه طراح این‌گونه بی‌نتیجه باقی می‌ماند.

اعتمادی در ادامه بیان کرد: موضوع عفاف و حجاب، دغدغه بسیاری از مردم کشورمان است و به ویژه بانوان برای حضور در اجتماع در جستجوی طرح‌های نو و مطلوب در این زمینه هستند.

مدیر موسسه هنری اطلس پوشان ممتاز صدف با اشاره به اینکه طراحان حوزه عفاف و حجاب لازم است ابعاد هنری آثارشان را پررنگ کنند اظهار داشت: شناسایی ذائقه مخاطبان و تشویق نوجوانان و جوانان در استفاده از محصولات عفاف و حجاب بسیار ضروری است و باید به عنوان یکی از مبانی طراحی و تولید در حوزه عفاف و حجاب در نظر گرفته شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی اعتمادی در خاتمه از برپایی مسابقه طراحی و دوخت محصولات عفاف و حجاب در ششمین جشنواره بین‌المللی فجر تقدیر کرد و گفت: برپایی چنین فضاهای رقابتی می‌تواند به بهبود کیفیت و افزایش دقت نظر فعالان حوزه مد و لباس کمک کند و بی‌شک در گذر زمان نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت.