به گزارش هنرآنلاین، روابط عموی خانه هنرمندان ایران، شماره‌ی دوم (نوروزی) مجله‌ی شیوه (دوماهنامه تخصصی هنر) منتشر شد.

پرونده سینمایی این شماره به نقد و بررسی آثار میشائیل هانکه کارگردان برجسته اتریشی اختصاص دارد.

در بخش تئاتر، کارنامه تئاتر ایران در سالی که گذشت مورد بررسی قرار می‌گیرد. یادداشت فرزانه ابراهیمی با عنوان "حال همه‌ی ما خوب است، اما تو باور نکن"، یادداشت "می‌فروشم پس هستم" بابک احمدی، گفت‌وگو با حسن معجونی و میزگردی با حضور اصغر دشتی، امیررضا کوهستانی، مصطفی کوشکی و پریسا مقتدی درباره فعالیت سالن‌های خصوصی و خصوصی شدن تئاتر، پرونده تئاتر این شماره از مجله شیوه را تشکیل می‌دهند.

پرونده بخش تجسمی این شماره، به منتقد انگلیسی "جان برجر" اختصاص دارد. جان برجر منتقد هنری، فیلم‌نامه‌نویس، نویسنده، نقاش، رمان‌نویس و روزنامه‌نگار اهل بریتانیا بود. وی در سال ۱۹۷۲ به خاطر رمان جی برنده جایزه ادبی من بوکر شد. از ویژگی‌های اصلی آثار برجر می‌توان به رویکرد انتقادی و رادیکال وی در تحلیل آثار هنری، تاریخ و تمدن اشاره کرد که در طیف وسیعی از آفریده‌هایش از مقاله و داستان گرفته تا برنامه‌های تلویزیونی و مستند قابل مشاهده و پیگیری است. در سال ۲۰۱۵ براساس یک نظرسنجی که در روزنامه گاردین انتشار یافت، کتاب "درباره نگریستن" جان برجر به عنوان یکی از ۲۰ کتاب دانشگاهی که جهان را تغییر داده‌اند، انتخاب شد.

یک متن به مناسبت درگذشت برجر از نشریه ژاکوبن، ترجمه مقدمه کتاب مجموعه مقالات برجر نوشته جف دایر که بر روی جنبه های نویسندگی او تاکید می کند، یادداشت مجید اخگر به واسطه بررسی یک مستند درباره برجر از رویکرد یگانه او به هنر و زندگی، و سه مقاله از برجر در سه زمینه مختلف از بخش های پرونده تجسمی این شماره هستند.

پرونده موسیقی این شماره نیز به بهانه جایزه نوبل، به باب دیلان اختصاص دارد.

این دوماهنامه تخصصی در بخش‌های دیگری به حوزه‌های ادبیات و معماری نیز می‌پردازد و در ۲31 صفحه تنظیم شده است.

دوماهنامه تخصصی هنر (شیوه) با قیمت ۱۵ هزار تومان به اسفند 95 و فروردین 96 اختصاص دارد و مجید رجبی معمار مدیر مسئول و سیدعماد حسینی سردبیر آن است.

علاقه‌مندان برای تهیه مجله "شیوه" می‌توانند به کیوسک‌ها و کتابفروشی‌های تهران مراجعه کنند.