سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "کافه پولشری" نوشته آلن وتز نویسنده فرانسوی از امروز 16 اسفندماه اجرای خود را به کارگردانی مریم جعفری در خانه تئاتر آغاز می‌کند، این نمایشنامه یک مونولوگ است که توسط مریم جعفری کارگردانی شده است.

مریم جعفری کارگردان این نمایش درباره خصوصیات نویسنده این نمایشنامه در گفت و گو با هنرآنلاین گفت: آلن وتز بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر متولد 1952 در پاریس است و جالب است بدانید اکثر نمایشنامه‌های خود را در کافه تئاتر پاریس اجرا کرده است، این نمایشنامه هم یکی از آثار خوب اوست که یک مونولوگ است.

جعفری همچنین در خصوص رویکرد خود به این متن افزود: من به جای تک شخصیت متن یعنی خانم پولشری، این کار را با دوبازیگر که هر دو تنها شخصیت نمایشنامه را بازی می‌کنند اجرا خواهم کرد. با توجه به اینکه تحصیلات خودم در رشته روان‌شناسی بوده است علاقه داشتم تا از آن تجربیات استفاده کنم و از طریق استفاده از دو بازیگر دو بعد مختلف این شخصیت را نمایش دهم. البته برای رسیدن به این مسئله سعی کردم تغییراتی اساسی در متن ندهم و فکر می‌کردم خود متن این قابلیت را داشت که شخصیت آن توسط دو نفر اجرا شود.

کارگردان "کافه پولشری" در خصوص شیوه اجرایی خود افزود: در این اجرا به طور کامل بازیگر و تماشاگر با هم رابطه دارند. با توجه به اینکه این نمایش تماماً در یک کافه می‌گذرد و تنها شخصیت آن هم یک زن کافه‌دار است تلاش کردم که تماشاگران هم مثل مشتریان این کافه باشند و با بازیگر ارتباط مستقیم برقرار کنند.

نمایش "کافه پولشری" از 16 اسفند ماه ساعت 19:30 در کافه خانه تئاتر اجرا می‌شود و الهه اصغری و مریم جعفری در آن به ایفای نقش می‌پردازند.