سرویس تئاتر هنرآنلاین: آیدا کیخایی بازیگر تئاتر که مدتی است تلاش می‌کند خود را در حوزه کارگردانی هم محک بزند، روز شنبه 14 اسفند با نمایشنامه‌خوانی "حشره" نوشته تریسی لتس به تماشاخانه پالیز می‌آید. این نمایشنامه را تریسی لتس در سال 1996 نوشته است و درست ده سال بعد یعنی در سال 2006 ویلیام فریدکین کارگردان شهیر امریکایی نسخه‌ای سینمایی از این نمایشنامه را کارگردانی کرده است. 

"حشره" نمیشنامه‌ای روان‌شناسانه در ژانر وحشت است که اجرای آن در صحنه تئاتر هرچند در قالب یک صحنه‌خوانی، می‌تواند جالب توجه باشد. تریسی لتس یکی از مهمترین نمایشنامه‌نویسان امروز امریکاست. نمایشنامه‌نویسی که آشکارا سنت درام‌نویسی انتقادی امریکایی را پی گرفته و بر دوش نویسندگانی چون ادوارد آلبی، دیوید ممت، سام شپارد و... انتقاد از رؤیای امریکایی را با فضا و حال و هوایی نو ادامه داده است.

 لتس که نمایشنامه‌هایش مدتی است که در میان فیلمسازان هالیوودی هم مورد توجه قرار گرفته، در ایران هم به واسطه ترجمه چند نمایشنامه‌اش و موفقیت فیلم‌هایی که از آثارش اقتباس شده شهرت پیدا کرده است. از جمله آثاری که از لتس به فارسی برگردانده شده می‌توان به "آگوست در اسیج کانتی"، "دونات فرداعلا" یا "دونات‌های" عالی اشاره کرد. لتس در سال 2008 برای نگارش نمایشنامه "آگوست در اسیج کانتی" برنده جایزه پولیتزر شد.

نمایشنامه "حشره" را کیخایی با حضور بازیگران چون مارال بنی‌آدم، آیلین کیخایی، علی شادمان، علی سرابی و کیوان محمودنژاد خوانش می‌کند. لازم به ذکر است این نمایشنامه‌خوانی 14 اسفند در دونوبت 18:30 و 20:30 در تماشاخانه پالیز اجرا می‌شود.