به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، نمایش "دوباره" درباره آرزوهای کودکان زلزله‌زده کرمانشاه در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان اجرا می‌شود.

این نمایش درباره مادران و کودکان زلزله‌زده کرمانشاه است، کودکانی که پیش از وقوع زلزله یکسری آرزو دارند و بعد از وقوع آن اما آرزوهایشان کاملا تغییر می‌کند چون دیگر چیزی در زندگی ندارند و آرزوهایشان بسیار ساده‌تر از قبل شده است.

این نمایش بدون دیالوگ و با بهره‌گیری از موسیقی زنده و ترکیبی از حرکت و پرفورمنس اجرا می‌شود.

نمایش "دوباره" که در بخش خیابانی این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان اجرا می‌شود، نمایشی مشارکتی است که طی آن بازیگران کودک از تماشاگران کمک می‌گیرند تا در ساختن یک بنای جدید کمک کنند و با این کار، به کودکان زلزله‌زده امید ببخشند. 

گروه اجرایی این نمایش به شرح زیر هستند: طراح و کارگردان: مرجان مهرمنش، موسیقی: سارا حجت الاسلامی، بازیگران: سارا حجت الاسلامی، پروانه کوکبی فیضی، مهدی کرمی مصلح، حمیدرضا زارعی، سید سامان باب الحوایجی، محمد شاد، محمد صالح مختاری معین و بازیگران خردسال: شایان پیروز، دلارام قانعی.

مدت زمان این نمایش 15 دقیقه است.

 

اجرای نمایشی از یک ضرب‌المثل گیلکی

"یه خال سر بنشینیم" از جمله نمایش‌هایی است که در بخش خیابانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان اجرا می‌شود.

نام این نمایش برگرفته از ضرب‌المثلی گیلکی است که مضمون آن درباره اتحاد و همبستگی است.

موضوع این نمایش که با کارگردانی محسن پورنظری و به عتوان کاری از شهر رودسر اجرا می‌شود، درباره صرفه جویی و استفاده درست از آب است. در این اثر نمایشی که ویژه گروه سنی کودک و نوجوان اجرا می‌شود، در چند قطعه کوتاه نمایشی چندین اشتباه متداول درباره شیوه‌های استفاده از آب توضیح داده می‌شود.

گروه اجرایی این نمایش به شرح زیر هستند: نویسنده و کارگردان: محسن پورنظری، مشاور کارگردان و طراح فضای کار: احمد الفتی‌فر، موسیقی: مجید رهبری آزاد و بازیگران: امید کفشدار، حوریه رجبی، بنفشه صالح پور، ابوالفضل زهرابی و رضا پور قصاب.

این نمایش کاری از گروه تئاتر "هوسم" رودسر است و نام آن ، نام قدیمی رودسر است.

بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از 29 آبان تا 3 آذر ماه با دبیری مریم کاظمی و به میزبانی شهر همدان برگزار می‌شود.