به گزارش هنرآنلاین، وریا هاشمی مسئول واحد تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اعلام این خبر گفت : به‌منظور معرفی توانمندی‌های هنری مدرسین حوزه هنری و باهدف اشاعه و گسترش هنرهای اصیل ایرانی و اسلامی و در جهت کشف ، جذب و پرورش استعدادهای نوجوان و جوان با همکاری واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری نمایشگاهی تجسمی از آثار 13 استاد و مدرس توانمند حوزه هنری در رشته‌های نقاشی، طراحی، نگارگری، نقاشی خلاق کودک، تذهیب، کارتون و کاریکاتور، نقاشی‌خط، عکس و خوشنویسی از 7 مردادماه به مدت 6 روز در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج برپا می‌نماید .

 وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در بخش‌های مختلف کلاس‌های آموزشی را با جذب اساتید مطرح و شناخته‌شده برگزار می‌کند که در بخش تجسمی کلاس‌های طراحی ، خوشنویسی ، نقاشی کودک ، کارتون و کاریکاتور، عکاسی ، تذهیب و نگارگری به‌صورت مستمر برگزار می‌شود. .

هاشمی تصریح نمود : در کنار برگزاری مستمر این کلاس‌ها ، ورک شاپ هایی نیز در رشته هنری مختلف از جمله نقاشی‌خط با حضور مدرسین و اساتید مطرح کشوری در طول سال در محل حوزه هنری برنامه‌ریزی گردیده است که  اطلاع‌رسانی لازم در خصوص این کلاس‌ها به فراخور صورت می‌پذیرد .

مسئول واحد تجسمی حوزه هنری استان کردستان با اشاره به پتانسیل بالای هنرهای تجسمی در استان کردستان گفت : حمایت از برگزاری نمایشگاه‌های هنری در داخل و خارج از استان از آثار هنرمندان استان ، ایجاد تعامل و همفکری بین هنرمندان استان با اساتید و هنرمندان شناخته‌شده کشوری با اولویت استان‌های هم‌جوار، برگزاری کارگاه‌های آموزشی تولید محور ، تشکیل خانه عکاسان ، گسترش فعالیت خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری ، حمایت از تولید آثار هنری متناسب با اهداف و سیاست‌های حوزه هنری ، چاپ  مجموعه آثار هنرمندان تجسمی استان در رشته‌های مختلف ، توجه جدی به اقتصاد هنر از طریق مهیا نمودن شرایط معرفی و عرضه آثار هنرمندان تجسمی استان در داخل و خارج از کشور ، مهیا نمودن شرایط لازم حضور هنرمندان و اساتید تجسمی استان در نشست‌ها ، جشنواره‌ها و محفل‌های مرتبط  در سطح کشور بخشی از برنامه‌های مدنظر واحد تجسمی هست که امیدواریم با همکاری هنرمندان بتوانیم محقق نماییم .

وی با اشاره به گالری سوره حوزه هنری کردستان گفت : به‌عنوان یک گالری دار عنوان می‌نمایم که گالری سوره یکی از مجهزترین و استانداردترین گالری‌های کشور هست که بستر مناسبی در جهت کمک به معرفی هنرمندان استان و همچنین ایجاد زمینه‌های لازم توسعه اقتصاد هنر در استان را می‌تواند مهیا نماید و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود. تا پایان سال بتوانیم بیش از 50 نمایشگاه هنری را در این مکان برگزار نماییم .

هاشمی افزود : نمایشگاه آثار اساتید و مدرسین حوزه هنری شامل آثار 13 هنرمند شاخص همچون محمد صابر صابر  و علی‌اشرف زانیار ، مسعود شاه‌محمدی و سید وریا هاشمی در بخش خوشنویسی ، آثاری از دکتر خلیل کویکی در بخش نقاشی‌خط ، آثاری از  استاد مهدی ضیاءالدینی در بخش طراحی و نقاشی ، آثار نگارگری زبیر سعیدی ، آثار عکاسی احمد کریمی ، آثاری از کارتونیست های توانمند خانه کارتون و کاریکاتور حوزه ،امیر سهیلی ، رضا احمد یاری، فهیمه ذبیحی سلطان ، و همچنین آثار طراحی و نقاشی سهام آزاد تبار و رویا فرهودی طراحی و  نقاشی خلاق کودک و نوجوان به نمایش گذاشته می‌شود .

وی با دعوت از علاقه‌مندان جهت حضور در این نمایشگاه گفت : یکشنبه 7 مردادماه ساعت 17 مراسم افتتاح این نمایشگاه برگزار و در ایام برپایی نمایشگاه نیز در دو نوبت صبح از ساعت 10 الی 12 و عصر 16 الی 20 آماده بازدید علاقه‌مندان خواهد بود .