به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی حسینی عصر پنجشنبه 10 خردادماه از نمایشگاه منتخب عکس های ورلد پرس فتو در سال های 2016 تا 2018  در فرهنگسرای نیاوران بازدید کرد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از این نمایشگاه گفت: ورلد پرس فتو که از سال 1955 پایه گذاشته شد یک رویداد مهم بین المللی در حوزه عکس های مستند، مطبوعاتی و رسانه ای است و برگزاری این رویداد در کشورهای مختلف نشانه مشخصه های متعددی است. عکس، امروز در لایه های مختلف اجتماعی حضور خودش را تثبیت کرده است و امروز عکس های خبری نه به عنوان مکمل متن خبر بلکه به عنوان خبر در سراسر دنیا قابل طرح است. عکاسان مطبوعاتی از دلاورترین خبرنگارانی هستند که خود را در مقابل آسیب های مختلفی قرار می دهند و می توانند چشم بینای جامعه و جهان باشند و زوایایی را همه نمی توانند ببینند یا در معرض آن قرار بگیرند، ثبت می کنند و عکاسان خبری تاریغ بی دروغ و بی دریغ را روایت می کنند.

حسینی در ادامه گفت: این رویداد از معتبرترین رویدادهای عکاسی است که در کشورهای مختلف برگزار می شود و فرهنگسرای نیاوران هم به عنوان یک پایگاه ارتباطی هنرمندان ایران در حوزه بین الملل با همکاری انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایرن و سفارت هلند در تهران گام دیگری برداشته است تا ما در معرض عکس های منتخب ورلد پرس فتو در سال های 2016 تا 2018 باشیم. برگزاری این نمایشگاهها و در معرض قرار دادن تجربیات جهانی از نظر محتوا و شکل برگزاری و چیدمان آثار و نحوه برخورد با آثار عکاسان می تواند تجربه های جدید باشد تا بتوانیم ظرفیت های هنر خود را با استانداردهای امروزی به نمایش بگذاریم.