سرویس تجسمی هنرآنلاین، فرین بنکدار، مدیر اجرایى گالری شیرین درباره رویکرد این مکان فرهنگی در سال 97 به خبرنگار هنرآنلاین گفت: گالری ما همواره رویکرد مشخصی را در دنبال کرده است که از جمله آن می‌توان توجه به هنرمندان پیشکسوت و جوان‌ها را نام برد.

او ادامه داد: ما در سال 96 بیشتر سعی کردیم که بخش مهمی از فعالیت‌های‌مان را به جوانان اختصاص دهیم به همین خاطر در نیمه دوم سال نمایشگاه‌های متعددی را با حضور جوانان صاحب نام که کارکرد قابل قبولی دارند، برگزار کردیم.

مدیر اجرایى گالری شیرین درباره برنامه‌های سال جدید این مجموعه گفت: هنر تصویرگری از جمله بخش‌هایی است که کمتر به آن پرداخته شده و به نوعی مهجور مانده است به همین خاطر قصد داریم که در سال 97 بیشتر به این بخش بها دهیم.

بنکدار افزود: در راستای حمایت از هنر تصویرگری گالری شیرین قصد دارد که نمایشگاه‌هایی در این حوزه برگزار کند که قطعاً اتفاق بسیار خوبی است زیرا کمتر چنین برنامه‌هایی اجرا شده است.

او از ادامه نمایشگاه منتخب نسل نو در سال 97 خبر داد و تصریح کرد: دهمین دوره از نمایشگاه منتخب نسل نو را با همکاری گالری هما در اسفندماه برگزار کردیم. این نمایشگاه گزینشی از آثار منتخب نمایشگاه‌های ده دوره گذشته این رویداد هنری است.

مدیر اجرایى گالری شیرین توضیح داد: در این نمایشگاه 70 اثر نقاشی از 40 هنرمند به نمایش گذاشته شده است که تا 22 فرودین ماه ادامه دارد البته چند اثر مجسمه نیز در بین این کارها دیده می‌شود.

بنکدار درباره بخش بین‌المللی گالری شیرین گفت: حضور در آرت‌فر دوبی، استانبول و لندن برای سال 97 مد نظر ما قرار دارد البته بسته به شرایط درباره شرکت در این نمایشگاه‌ها تصمیماتی اتخاذ خواهیم کرد.

او افزایش تعداد گالری‌ها را اتفاق خوبی خواند و بیان کرد: تثبیت قیمت‌ها سبب شد که مخاطبان گالری‌ها از حیطه افراد خاص خارج شود و بخش گسترده‌تری از مردم برای حضور در این بخش‌ها تمایل نشان دهند به همین خاطر شاهد افزایش مخاطبان گالری‌ها هستیم.

مدیر اجرایى گالری شیرین تأکید کرد: امروز متقاضیان و مخاطبان آثار هنری، گالری مورد نظر را بر اساس علایق خود گزینش می‌کند و هر کدام از این بخش‌ها عملکرد مشخصی را ارائه کرده‌اند که بسیار اتفاق مثبتی است البته باید گالری‌داران در ارائه آثار و برگزاری نمایشگاه‌ها دقت بیشتری به خرج دهند تا بتوانیم مرز مشخصی را بین هنر کاربردی و هنر تجسمی برای مخاطبان تصویر کنیم.