به گزارش هنرآنلاین، به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، این کتاب با مقدمه ای از دکتر تورج عقدایی، از اساتید دانشگاه آزاد زنجان با تیراژ هزار جلد به زیر چاپ رفت.

این کتاب که مجموعه‌ای از زیباترین و ماندگارترین اشعار فارسی از نامدارترین شاعران است، تابستان امسال به چاپ رسیده و قیمت پشت جلد آن ٣٢ هزار تومان است.

در این کتاب شعر ٩٠ نفر از شاعران بر اساس زمان‌بندی تاریخی انتخاب شده که از قرن چهارم و با تولد رودکی پدر شعر فارسی آغاز و به شعرای سال‌های آخر قرن چهاردهم ختم می‌شود.

در بخشی از سرسخن این کتاب آمده است: کشور ما در طول تاریخ ٥- ٤ هزار ساله خود، غنی‌ترین تمدن و شیواترین ادبیات جهان را به وجود آورده است و این را همه محققان و ادیبان دنیا می‌دانند و به آن اذعان دارند. ولی افسوس که خودمان کمتر به این امر مهم توجه کرده و قدرشناس این نعمت بزرگ بوده‌ایم. ادبیات ما با آن همه زیبایی و قدمت و عظمت برای نوجوانان و جوانان فقط در لابه‌لای کتاب‌های درسی‌شان خودنمایی می‌کند و آن‌چنان که باید وارد زندگی مردم نشده و به همین دلیل، غریب و مظلوم مانده است، این تاسف زمانی بیشتر می‌شود که ببینیم جوانان نه تنها گرایشی به ادبیات این سرزمین که در واقع ریشه در فرهنگ، علم و ادب و تاریخ گذشته ما دارد و هویت آنان را قوام می‌بخشد، نشان نمی‌دهند، بلکه در موقعیت‌های مختلف دانسته و ندانسته تیشه به ریشه آن زده و هیچ ابایی از تخریب آن ندارند.