سرویس موسیقی هنرآنلاین: در این کنسرت سالار عقیلی با همراهی ارکستر ملی ایران که رهبری آن را فریدون شهبازیان عهده‌دار است، روی صحنه رفت. این اجرا به همت موسسه فرهنگی- هنری "ققنوس" در طی دو سئانس برگزار شد.

سازهای روی صحنه همراه با مخاطبان موسیقی منتظر ورود ارکستر بودند. دقایقی بعد از ساعت مقرر نور سالن کم شد و یک به یک اعضای ارکستر وارد شدند. تشویق جمعیت با ورود فریدون شهبازیان ادامه یافت. حرکت دست‌های شهبازیان آغازگر اولین قطعه شد.

پرلود "جام تهی" با نوای سنتور و ویولن در سالن طنین‌انداز شد و هر ساز خود را با نوایش به مخاطبان معرفی کرد. پس از این قطعه سالار عقیلی روی صحنه آمد.

ارکستر همزمان با طنین انداختن صدای سالار عقیلی کوبنده شروع به نواختن کرد و "تبریز در مه" قطعه تیتراژ تلویزیونی سریالی با همین نام، به اجرا درآمد. ترکیب شعر مرحوم افشین یداللهی و ملودی بابک زرین شروعی پرشور بود و مخاطب را از همان آغاز مجذوب صحنه کرد.

"ساغر" با شعری از معینی کرمانشاهی به عنوان دومین قطعه با صدای ویولن‌ها آغاز شد و این قطعه که از ساخته‌های همایون خرم بود، با حرکت آرشه‌ها به پایان رسید.

پس از "گلرخ"، "سرود گل" را ارکستر به تنهایی اجرا کرد. این قطعه بی‌کلام در میانه بخش نخست، با هماهنگی بی‌نظیر ارکستر شنیده شد.

برای اجرای قطعه "شکوه گل" سالار عقیلی دوباره روی صحنه حاضر شد. پس از "شکوه گل" نوبت به اجرای "از تنهایی گریه مکن" رسید. در این قطعه صدای پیانو نیز با دیگر سازها همراه شد تا ملودی ابوالفضل صادقی نژاد به اجرا دربیاید. "از خون جوانان وطن" به عنوان آخرین اثر بخش نخست نواخته شد.

حریر شریعت زاده، نوازنده پیانو، به همراه سالار عقیلی روی صحنه حاضر شد. قطعه "مرا رها نکن" با تک‌نوازی پیانو و شعر محمدرضا یار به گوش حاضران رسید. بی‌وقفه به دنبال آن، "سپید و سیاه" نیز با همراهی صدای تک‌نوازی پیانو اجرا شد.

برای ادامه بخش دوم کنسرت، ارکستر دوباره روی صحنه حاضر شد. پرلود "گریز، پرهیز عاشقانه" قطعه بی‌کلامی بود که با هم‌نوایی سازها نواخته شد.

نوازنده گیتار به ارکستر اضافه شد و سپس "ایران" با شعر افشین یداللهی خوانده شد و تشویق ممتد حاضران را در پی داشت. در ادامه اجرای پرشور "خوشه‌چین"، ارکستر "ایران جوان" را با شعر بیژن ترقی به عنوان قطعه انتهایی اجرای خود یک‌صدا نواخت.

بابک زرین و پویا امینی از مهمانان این اجرا بودند.