سرویس مد و لباس هنرآنلاین: خانه‌های مد و مزون‌ها همواره یکی ازتأثیرگذارترین گزینه‌ها در جهت انتخاب مد حاکم بر جامعه هستند که اغلب به شکل خانوادگی اداره شده و خط حرکتی مشخصی در لاین‌های خود دارند.

اما اینکه در ایران بیش از ۲ هزار مزون و خانه مد شناسایی شده‌اند نشان از این دارد که کشور ما با توجه به شرایط خاص خود ظرفیت بالایی در پذیرش طیف‌ گسترده ای از پوشیدنی‌ها با تکیه بر هنر هنرمندان ایرانی دارد.

البته میزان رسمیت فعالیت این مجموعه ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده که خوشبختانه نظارت بر فعالیت‌های موضوعی مد و لباس در خصوص گروه‌های طراحی یعنی مزون‌ها و خانه‌های مد از سال گذشته و به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور آغازشده است.

ساماندهی و  دعوت از بیش از ۲ هزار مزون و خانه مد برای ثبت رسمی همچنان در دستور کار کارگروه قرار دارد و صاحبان خانه‌های مد و مزون‌ها لازم است برای رسمی کردن فعالیت خود به سایت "ایران‌مد" مراجعه و درخواست خود را اعلام کنند.

حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور بارها بر این امر تأکید داشته که ایجاد چارچوب‌های قانونی برای فعالیت مزون‌ها و خانه‌های از اهمیت بالایی برخوردار است و فعالیت این مراکز بر اساس قواعد و شئونات اسلامی چارچوب قانونی می‌گیرد.