گروه تجسمی خبرگزاری هنر ایران: محمدرضا ملاحسنی، از طراحان و هنرمندان گرافیست در گفتگو با هنرآنلاین گفت: چهار سال است در این حوزه شروع به فعالیت کرده‌ام، ورودم به این کار به صورت اتفاقی بود اما بعدها این حرفه بخشی از زندگی‌ام شد.

وی ادامه داد: نیروی محرکه من در این مسیر این بود که با گرافیک می‌توانم یک تریبون داشته باشم و حرف خودم را بزنم. الان بیشتر کارهایم اجتماعی و سیاسی است و الویت اصلی‌ام موضوع فلسطین و مسائل سیاسی داخلی و بین المللی است.

ملاحسنی با برشمردن سوابق هنری اش اظهار داشت: در این مدت  با حوزه هنری، شهرداری تهران و حوزه هنری، شهرداری و سازمان تبلیغات استان البرز همکاری داشته‌ام. به نظرم در فضای گرافیک هم مانند مشاغل یا حوزه های دیگر اگر فردی تلاش و تمرین داشته باشد می تواند به آن نقطه مدنظرش برسد.

 

IMG_20240503_143902

 

این گرافیست جوان ادامه داد: من اکثر کارهایم را به صورتی فردی انجام می‌دهم و خیلی کم پیش آمده کارهایم را به صورت گروهی انجام داده باشم. البته کارهایی هم که گروهی انجام داده‌ایم نتایج خوبی داشته است. هر کدام از کارها چه فردی و چه گروهی مزایای خودشان را دارند.

ملاحسنی با بیان اینکه کار اصلی‌ام طراحی پوستر و برندینگ است و گاهی اوقات تایپوگرافی هم انجام می‌دهم، گفت: چند ماه قبل پوستری در مورد فلسطین طراحی کردم که در جشنواره هنری تجسمی ایثار تهران در دی ماه 1402 مقام آورد. دلیل این موفقیت هم به خاطر موضوع انسانی آن پوستر بود. من چند کار شاخص دارم که مقام آوردند یکی از آن ها به نام «نابودی حتمی است» بود.

وی در پایان اضافه کرد: در کشورمان گرافیک به دو شاخه گرافیکی فرهنگی و گرافیک اقتصادی تقسیم می‌شود و دوستانی که در شاخه گرافیک اقتصادی فعال هستند درآمد خیلی خوبی دارند و تقریباً می‌توانم بگویم چند برابر گرافیست‌های فرهنگی می‌توانند درآمد داشته باشند ولی گرافیست‌های فرهنگی علاوه بر درآمد متعادل و نسبی به عنوان یک هنرمند متعهد، تاثیرگذاری فرهنگی بسزایی در جامعه خود دارند.