به گزارش خبرنگار هنرآنلاین: کارگردان ها و بازیگران و خلاصه اغلب هنرمندان قهر کرده از تلویزیون را می توان این روزها در سینمای خانگی پیدا کرد. همان هایی که در سینما و تلویزیون مطرح شدند و به حافظ جمعی مردم مبدل شدند و این روزها بینندگان برای تجدید خاطره با آن ها باید به سینمای خانگی رجوع کنند. سینمای خانگی که برخی آن را بلای جان تلویزیون می‌خوانند، غافل از اینکه بیشتر از آن این روزها بلای جان سینما شده است و هنرمندان و حتی مخاطبان دیگر رسانه ها را به سمت خودش ‌کشانده است. وجه تفاوت این رسانه تصویری تنها به حضور و غیاب هنرمندان محدود نمی شود. تفاوت در ممیزی های تعریف شده در این رسانه تا مخاطبانی که بر خلاف سینما بیشتر درام می پسندند. از درام جنایی تا درام اجتماعی و سریال هایی که در این حال و هوا حسابی در میان مخاطبان سر و صدا به پا کرد، سرو صدایی که بر خلاف شرایط سینمای این روزها برای بازار ژانر کمدی تنور داغی نیست یا به عبارت بهتر مدار فیلم ها روی فیلم های کمدی نمی چرخد.  فیلم های سینمایی این رسانه تصویری در سالی که گذشت، از مجموع کل پلتفرم های فعال در عرصه پخش سریال در سینمای خانگی 22 سریال را پخش شده است که از این تعداد هفت سریال کمدی ، هشت سریال درام اجتماعی، دو سریال در ژانر کودک و نوجوان دو سریال  در ژانر درام جنایی و تعداد دو سریال با ژانر درام معمایی، یک سریال در ژآنر درام تخیلی  کار شده است. در ادامه سریال های نمایش خانگی در سال 1402 و ژانرهای آن معرفی شده اند.

 

  • آمستردام

آغاز پخش: اردیبهشت 1402

گونه: درام اجتماعی

سریال آمستردام به کارگردانی و نویسندگی مسعود قراگزلو داستان سریال آمستردام موضوع اجتماعی عاشقانه دارد که داستان چند دوست را روایت می‌کند که درگیر ماجرایی عاشقانه می‌شوند و سرنوشت مسیر متفاوتی برایشان رقم میزند. بازیگران سریال آمستردام قراگزلو از هنرمندان برجسته ازجمله هنگامه قاضیانی و مهدی پاکدل و مهدی سلطانی تشکیل شده است.

amesterdam-series-14

  • عقرب عاشق

آغاز پخش: تیر 1402

گونه: درام تخیلی

سریال عقرب عاشق سریالی در ژانر تخیلی به نویسندگی حامد افضلی و امین محمودی یکتا می باشد که در پلتفرم نماوا منتشر شده است. این سریال گرچه سعی کرده بود موج جدیدی در شبکه نمایش خانگی به راه بیندازد اما در مجموع بسیار ضعیف عمل کرد و تبدیل به یکی از ضعیف ترین سریال های ایرانی شد.

Untitled

  • سایه باز

آغاز پخش: مهر 1402

گونه: درام معمایی

سریال سایه باز به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی علی یاور ساخته شده و برای نختین بار از پلتفرم آپرا پخش شد. و بازیگرانی چون مهدی هاشمی، همایون ارشادی، شکیب شجره، نیما شعبان نژاد، نازلی رجب‌پور، محمد نادری، شقایق فراهانی، شبنم قلی خانی، فاطمه گودرزی، افسانه ناصری، شاهد احمدلو و سام قریبیان در ان بـه ایفای نقش پرداخته‌اند.

Untitled

  • نیوکمپ

آغاز پخش: اردیبهشت1402

گونه: کمدی

سریال نیوکمپ به کارگردانی منوچهر هادی در سال 1402 ساخته شده است. این سریال محصول کشور ایران و در ژانر کمدی و خانوادگی می‌باشد. در این سریال اکبر عبدی، حمید گودرزی، حسن معجونی، گیتی قاسمی، بهاره افشاری، حامد آهنگی، لادن ژاوه وند، ایمان صفا، فرزاد فرزین، لیلا اوتادی، ملیکا شریفی نیا و ساناز سعیدی به هنرمندی پرداخته‌اند.

«نیوکمپ» قصه خانواده سرچشمه را در جستجوی رویاهای کوچک‌شان روایت می‌کند که رویایی بزرگ در خانه آن‌ها را می‌زند.                    

1688877608_000

  • حیثیت گمشده

آغاز پخش: تیر 1402

گونه: درام اجتماعی

این سریال در ژانر درام و خانوادگی تولید شده و محمدحسین مهدویان به عنوان طراح و مشاور کارگردان در این پروژه همکاری داشته است. سریال حیثیت گمشده به کارگردانی سجاد پهلوان زاده و به نویسندگی احمدسلگی و تهیه کنندگی محمدرضا منصوری است.

هدی حسینی‌نیا، بهاره افشار ،مهدی زمین‌پرداز، الناز حبیبی ، امیر نوروزی ، بهزاد خلج ، ستاره پسیانی ،رحمان باقریان ، نادر فلاح ،آرش فلاحت‌پیشه و .

heysiat_01_14

  • سیاه‌چاله

آغاز پخش: اردیبهشت 1402

گونه: کمدی

سریال سیاه چاله به کارگردانی حسین نمازی و حسن پورشیرازی، ژاله صامتی، مهران احمدی، شهره سلطانی، الناز حبیبی، مجید نوروزی، سعید عطائیان، صفر محمدی، سعید نعمتی، ایمان برات‌پور، میثم رازفر و رضا بهبودی، عباس جمشیدی‌فر و بهرنگ علوی با حضور غلامرضا نیکخواه و بیوک میرزایی از جمله بازیگران «سیاه‌چاله» هستند. تهیه این سریال هم بر عهده سعید خانی است.

در سریال سیاه چاله شباهت‌هایی بود که میان این قسمت و فیلم «شادروان»، دیگر ساخته حسین نمازی است.  داستان فردی به نام جمشید را روایت می‌کند که در شصت سالگی با معضلاتی چون بیکاری و اجاره‌نشینی دست‌به‌گریبان است. او در شرایطی که، به اجبار، راهی خانه پدری در خارج از شهر می شود از ماجرایی مطلع می‌شود که می‌تواند زندگی او را تغییر داد.

images

  • مگه تموم عمر چندتا بهاره؟

آغاز پخش: خرداد 1402

گونه: کمدی

سریال مگه تموم عمر چند تا بهاره به کارگردانی سروش صحت در سال 1402 ساخته شده است. این سریال محصول کشور ایران و در ژانر کمدی و خانوادگی می‌باشد. در این سریال علی مصفا، قدرت الله ایزدی، کاظم سیاحی، آناهیتا افشار، مجید یوسفی، گیلدا ویشکی، وحید آقاپور، بهار کاتوزی، محمد نادری، بیژن بنفشه خواه، اردشیر کاظمی، عین الله دریایی، احسان منصوری، حسن نوری، رسول اکبریان، فهیمه امن زاده، مریم ماهور، شکیلا سماواتی، علیرضا ناصحی، حمیدرضا فشمی، مریم گودرزی، امیررضا پیرهادی، سامیار مکنت جو، راحیل فلاح فر و پاوان افسر به هنرمندی پرداخته‌اند.

داستان سریال مگه تموم عمر چند تا بهاره داستان  زندگی آرام اعضای خانواده ربانی با ورود ناخواسته یک مار، پیدا شدن یک نسخه خطی نفیس و یک حفره اسرارآمیز دچار تحولاتی می‌شود...‌

Tamume-Omr-Cover-1

  • خائن‌کشی

آغاز پخش: شهریور 1402

گونه: درام سیاسی_اجتماعی

خائن کشی مینی سریالی درام، جنایی، تاریخی با هنرنمایی مهران مدیری، پولاد کیمیایی، امیر آقایی، سارا بهرامی، سام درخشانی، نرگس محمدی، رضا یزدانی، فرهاد آئیش، پانته‌آ بهرام، حمیدرضا آذرنگ، امیررضا دلاوری، اندیشه فولادوند، الهام حمیدی، فریبا نادری، سام نوری، سپند امیرسلیمانی، پردیس پورعابدینی، شکیب شجره و علی اوجی به نویسندگی و کارگردانی مسعود کیمیایی و تهیه کنندگی علی اوجی محصول سال ۱۴۰۰ کشور ایران است.

نسخه سینمایی خائن کشی نخستین بار در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد و علاوه بر نامزدی در پنج بخش، در بخش بهترین طراحی لباس برنده سیمرغ بلورین نیز شد.

خائن کشی سی‌امین ساخته مسعود کیمیایی، فیلم‌ساز صاحب‌نام ایرانی است که در قالب یک مینی سریال چهار قسمتی به صورت اختصاصی از نماوا پخش می‌شود.

Khaen-Koshi-Episode-01

  • زخم کاری2؛ بازگشت

آغاز پخش: شهریور 1402

گونه: درام جنایی زخم عمیق فصل دوم سریال «زخم کاری» بر کارنامه مهدویان

سریال زخم کاری: بازگشت به کارگردانی محمدحسین مهدویان و به تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت کشیان در سال 1402 ساخته شده است. این سریال محصول کشور ایران و در ژانر درام و خانوادگی می‌باشد. در این سریال جواد عزتی، رعنا آزادی ور، الهه حصاری، مرتضی امینی تبار، سعید چنگیزیان، سیدجواد هاشمی، کامبیز دیرباز، مهران غفوریان و الناز ملک به هنرمندی پرداخته‌اند.

داستان سریال زخم کاری داستان میثم  است که تنها وارث تاج و تخت مالک است، در پی انتقام از قاتل اوست. در این میان، نبود مالک بهانه ای می شود برای ورود طلوعی، تنها حامی قدرتمند هولدینگ ریزآبادی به آنجا برای سروسامان دادن به اوضاع...اما این تمام حقیقت نیست!

images

  • دفتر یادداشت

آغاز پخش: آبان 1402

گونه: کمدی

 سریال دفتر یاداشت جدیدترین ساخته کیارش اسدی زاده است که برای پخش در شبکه نمایش خانگی ساخته شده و رضا عطاران نقش اول این مجموعه را نیز ایفا می‌کند.

سریال "دفتر یادداشت" در دست تولید / رضا عطاران به شبکه نمایش خانگی می‌آید

در این سریال مسعود خاکباز به‌عنوان نویسنده و حسین اکبری نیز به‌عنوان تهیه‌کننده حضور دارند. سریال دفتر یادداشت به نویسندگی حسین اکبری که فیلمنامه جدیدترین ساخته کیارش اسدی زاده را بر عهده دارد بر خلاف اولین تجربه کارگردانی اسدی زاده که در ژانر درام و خانوادگی بود اینبار به سراغ ژانر کمدی رفته است که مخاطب بسیاری در سینما و شبکه نمایش خانگی دارد.

images

  • قهوه ترک

آغاز پخش: خرداد 1402

گونه: درام ماجراجویی

 قهوه ترک به کارگردانی علی رضا امینی و تهیه کنندگی محمد شایسته است. این فیلم یک درامِ اجتماعی از زندگی دختر جوانی است که قصد مهاجرت دارد تا تمام رویاهایش را زنده کند اما ناسازگاری و چالش‌هایی که با پدرش دارد او را مجبور می‌کند تا به صورت غیرقانونی و با حمایت‌های دوست‌پسرش از آلمان به ترکیه برود. شروع این سفر مصادف با شروع چالش‌های زندگی‌اش می‌شود و به مرور گیرافتادنش در دست داعش مسیر تازه‌ای برایش رقم می‌زند. «

حامد بهداد، سارا رسول‌زاده، امیر جعفری، مجتبی پیرزاده، محمد ولیزادگان، امیر نوروزی، بهاره کیان‌افشار، شاهرخ فروتنیان، عرفان ناصری، فرید سجادی‌حسینی، پیام احمدی‌نیا، ایپک تن الجای، سلطان ساروهان و مهمت پولات در سریال «قهوه ترک» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فیلمنامه «قهوه ترک» را محمد رضایی‌راد بر اساس طرحی از نغمه ثمینی و محمد رضایی‌راد نوشته است.

ثثثث

  • پدر گواردیولا

آغاز پخش: مرداد 1402

گونه: درام اجتماعی

پدر گواردیولا به نویسندگی و کارگردانی سعید نعمت‌الله است که مهران مدیری در آن بازی کرده است.

 سعید نعمت‌اله، کارگردان و نویسنده سریال «پدر گواردیولا» که از شبکه نمایش خانگی پخش شد، می‌گوید: داستان سریالش کاملا واقعی است. سریال پدر گواردیولا، داستان پدری بـه نام گواردیولا در جاهایی بـه نمایش گذاشته می شود کـه در گذشته فوتبالیست بوده و اشتباهاتی در زندگی‌اش داشته اسـت. او بـه تلاش برای نجات خانواده و رفع اشتباهات گذشته‌اش می‌پردازد. این داستان، علاوه بر نگاه بـه زندگی شخصیت اصلی، بـه تمامی افراد خانواده و ارتباطات میان انها نیز توجه دارد.

images

  • داوینچیز

آغاز پخش: آذر 1402

گونه: کمدی

سریال داوینچیز به کارگردانی افشین هاشمی و ستارگانی از جمله سام درخشانی، سیما تیرانداز، مونا فرجاد،رضا بهبودی در آن حضور دارند.

داستان داوینچیز داستان پرویز و ملیحه زن و شوهری هستند که در موزه‌ای در تهران کار می‌کنند. یک شب که این زوج مشغول انجام وظایف خود هستند، اتفاق غیرمنتظره‌ای می‌افتد که آن‌ها را سر یک دوراهی قرار داده و می‌تواند زندگی‌شان را برای همیشه تغییر دهد.  

imagesههاغ

  • هفت

آغاز پخش: آبان 1402

گونه: درام اجتماعی

هفت مجموعه ی نمایش خانگی به نویسندگی علی اصغری، کیارش اسدی زاده و به کارگردانی کیارش اسدی زاده است و بازیگرانی از جمله رضا کیانیان ، مهدی هاشمی و نیکی کریمی ، علی مصفا ، امیر جعفری ، هانیه توسلی، پانته آبهرام ، بابک حمیدیان ، نازنین بیاتی، میناساداتی ، فرزاد حسنی، مه لقا باقری ایفای نقش می کنند.

داستان هفت درباره گروه جوانی است به نام هفت که با قتل یکی از اعضای گروه به دست مافیای مواد مخدر تصمیم به انتقام میگیرد و در این مسیر دچار بحران جدی می شود.

ییی

  • شریک جرم

آغاز پخش: آذر 1402

گونه: درام جنایی

سریال شریک جرم 1402 محصول ایران به کارگردانی مازیار میری و با داستان و فیلمنامه امیر عربی شریک جنایت دومین تجربه کارگردانی مازیار میری در شبکه تلویزیونی داخلی است..تنها دوست مازیار میری یعنی همایون اسعدیان نیز به عنوان تهیه کننده در سریال جدید میری حضور داشت و داستان آخرین اثر مازیار میری توسط امیر عربی نوشته شد و موسیقی و آهنگسازی سریال نیز توسط کارن همایونفر ساخته شده است. در این فیلم بازیگرانی از جمله : سارا بهرامی ،محمد امین شعرباف، مهتاب ثروتی،علیرضا ثانی فر ایفای نقش می کنند.

داستان شریک جرم روایت میترا وکیل خوش‌نامی است که روزی در دفترش یک جنایت رخ می‌دهد. بنابراین او مجبور می‌شود برای دفاع از خود تحقیقاتی را درباره یکی از موکلانش آغاز کند و در این راه با دردسرهایی رو‌به‌رو می‌شود که حتی شغلش را نیز به خطر می‌اندازد.

images

  • جزیره جادویی پیکولو

آغاز پخش: تیر 1402

گونه: کودک

پخش این سریال که محمد بحرانی مشاور هنری آن را به عهده دارد و هومن حاجی عبداللهی و مهسا طهماسبی در آن ایفای نقش کرده‌اند، از دهم تیرماه آغاز می‌شود.

در این اثر نمایشی کودکانه، صدا پیشگانی از جمله: خسرو احمدی، محمد بحرانی، امیرسلطان احمدی، محمد عسگری و مهناز خطیبی حضور دارند.

عروسک گردانی این سریال هم بر عهده محمد لقمانیان، علی اعتصامی‌فر، مهدی برقعی و هانی حسینی بوده است.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: «پیکولو جزیره‌ای جادویی‌ست که هرچند وقت یکبار موجودی را به درون خود می‌کشد. هربار که فرد جدیدی به پیکولو پرتاب می‌شود، رُز (جادویی‌ترین گل جزیره‌ پیکولو) گُل می‌دهد و دیگر اهالی را مطلع می‌کند. در پیکولو نیز موجودات عجیب و متنوعی زیست می‌کنند، هر موجود داستان و ویژگی‌های خاص خودش را دارد.

روزی «پیکی» در حین پاراگلایدرسواری داخل ابرها کشیده می‌شود و به پیکولو سقوط می‌کند. پس از سقوط، اهالی پیکولو او را پیدا کرده و رسماً شهروند پیکولو می‌شود. پیکی اما دیگر از گذشته‌ خود چیزی به یاد نمی‌آورد. او به مرور با اهالی پیکولو (مخترع، پانچو، شالی، واکرو و ته‌غاری‌ها) آشنا می‌شود و آنها در هر قسمت با یک موضوع و چالش جدید روبه‌رو می‌شوند.»

Pikolo_1

  • دادزن

آغاز پخش: اردیبهشت 1402

گونه:کمدی

داد زن یک سریال کمدی است نویسندگی آن توسط حسن عطارها صورت گرفته و سیامک خواجه‌وند کارگردان و تهیه‌کنندگی آن‌را نیز محمد شهبازی بر عهده داشته‌اند.

 

دادزن به زندگی یک جوان می پردازد که در جستجوی موفقیت در زندگی خود می باشد و شغل های متعددی را انتخاب کرده و هر کدام را به دلیل اینکه باب میل او نبوده است رها کرده، تا اینکه به شغل جدیدی می رسد و آن چیزی نیست جز دادزنی!!! او پس از ورود به این شغل وارد چالش ها و مشکلات جدیدی در زندگی خود می‌شود و در واقع داستان دادزن از بطن جامعه گرفته شده است و بر خلاف موج ترویج اشرافی‌گری قرار دارد.

imagesاا

  • فوفو مسافری از کامادو

آغاز پخش: تیر 1402

گونه: کودک و نوجوان

 

فوفومسافری از کامادو به کارگردانی میثم معراجی و نوسندگی سلمان خورشیدی و بازیگرانی از جمله جواد رضویان, الیکا عبدالرزاقی, بهراد خرازی, پاشا جمالی, رضا شفیعی‌جم, السا فیروزآذر, ستاره حسینی, سارا مقربی, محمدمهراد دادخواه, یدالله شادمانی, مجید افشاری, لاله صبوری, یوسف صیادی, فربد عشقی, یهان معراجی, تامارا یکتا در آن حضور دارند.

داستان از جایی شروع می‌شود که موجود عجیب و بامزه‌ای به نام فوفو توسط نیروهای پلید پادشاه میتامیتا، از سیاره خودش دزدیده می‌شود. فوفو که هنگام انتقال به میتا میتا، از سفینه به بیرون پرتاب شده، به زمین سقوط می‌کند و از دودکش شومینه خانه‌ای سر در می‌آورد. این آغاز ماجراهای فوفو و آرزوهای عجیب بچه‌ها روی کره زمین است.

للل

  • مرداب

آغاز پخش:تیر 1402

گونه: درام معمایی

سریال «مرداب» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد در گونه درام معمایی است و در آن بازیگرانی همچون شهرام حقیقت‌دوست، پانته‌آ پناهی‌ها، حامد کمیلی، مجتبی پیرزاده، الهام اخوان، ستاره پسیانی، صفر محمدی، مجید پتکی، امیر جعفری در نقش «شکیب» و با هنرمندی مهدی هاشمی ایفای نقش می‌کنند.

داستان مرداب روایت پسر فیاض است که در ابتدای داستان کشته می‌شود و به گونه ای ساخته می‌شود که او خودکشی کرده‌است. امیر جعفری در نقش اسفندیار شکیب دنبال دو نفر می‌گردد تا آنها را پیدا کند یکی از آن‌ها ایرج با بازی شهرام حقیقت دوست و دیگری سرگرد با بازی حامد کمیلی است. ایرج در ابتدا به عنوان راننده و دستیار فیاض است و قصد دارد از طریق خواهرش آفاق از فیاض کلاهبرداری کند اما موفق نمی‌شود.

images

  • گناه فرشته

آغاز پخش: دی 1402

گونه: درام اجتماعی

 گناه فرشته به‌نویسندگی و کارگردانیِ حامد عنقا  وبا فیلمبرداری مرتضی پور صمدی است. شهاب حسینی ، امیر آقایی ،  لادن مستوفی ،مهدی سلطانی ، دیبا زاهدی، آشا محرابی، فخرالدین صدیق شریف و سیدمهرداد ضیایی و با معرفی نفس بازغی و با حضور بهروز رضوی و پردیس پورعابدینی است.

داستان فیلم گناه فرشته داستان حامد تهرانی است که  در شب تولد دخترش، واقعیتی را در مورد مظنون اصلی پرونده مرگ مادرش می‌فهمد که زندگی اش را دچار چالشی اساسی می‌کند.

 

  • افعی تهران

آغاز پخش: اسفند 1402

گونه: درام اجتماعی زیر مجموعه معمایی

سریال «افعی تهران» به کارگردانی سامان مقدم است. در این سریال به تهیه‌کنندگی جواد فرحانی، پیمان معادی، سحر دولتشاهی، آزاده صمدی، پژمان جمشیدی با حضور مریلا زارعی و مهسا حجازی، بهادر مالکی، به‌آفرید غفاریان، نیلوفر کوخانی، تورج اصلانی، امیراحمد قزوینی، محمد صدیقی مهر، مجید جوزانی بازیگر خردسال: ماهور نعمتی حضور دارند.

ماجرا‌های یک کارگردان سینماست که درگیر پرونده قتلی می‌شود.

Aghrabashegh